טיפ רכיבה: גוררים רגלים...

כרוכב אופנוע אתה קטן ופגיע - היזהר. שים לב בגלל שאתה קטן ושונה יתכן שתקבל תשומת לב מיותרת.
מכירים רוכבים שגוררים רגלים בתחילת הרכיבה ובמהלכה? משה פרחי, מאמן הרכיבה שלנו מסביר למה זה לא מומלץ ואף מסוכן
כתב: משה פרחי
לצערי התופעה של רוכבים הגוררים את הרגלים שלהם על האספלט למרות שהם בתנועה, נפוצה מאוד – ולא רק בקרב רוכבי קטנועים, גם אופנוענים נצפים כשהם גוררים רגל אחת או יותר. עצלנות או פחד? גם בלי לחקור את הסיבה, גרירת רגלים היא הרגל מגונה שיש להיפטר ממנו. ראשית, זה לא רק נראה לא טוב, זה גם מעיד שאתם רוכבים גרועים – וזה רבותי מ-ע-ל-י-ב! אך יותר חשובה מבחינתי היא העובדה שגרירת רגלים יכולה לגרום לפציעה ובמקרה הקיצוני אף לתאונה.

גרירת רגלים בתחילת נסיעה על אופנוע/קטנוע נובעת מכל מיני סיבות: חוסר ביטחון, פחד שהאופנוע/קטנוע ייפול, עצלנות ואני בטוח שתמצאו עוד כמה תירוצים. גרירת רגליים, היא הרגל מסוכן. מסיבה פשוטה – פגיעה במדרכה, "עין חתול" (מחזיר אור שממוקם באספלט), או סתם איזו שקית שעפה ברוח - עלולה להסתיים בפציעה מיותרת. בנוסף, גרירת רגליים פוגעת בשיווי המשקל וביציבות.
ראוי לציין שאופנוע/קטנוע בעמידה לא קורס בבת אחת. לא מאמינים לי? אתם מוזמנים לתרגל. בקשו מחבר שיעמוד לצידכם, בזמן שאתם יושבים על האופנוע העומד ללא תנועה. יצבו אותו והרימו את המבט לנקודה רחוקה - ואז הרימו את הרגליים – שימו לב כמה זמן לוקח לאופנוע לאבד שיווי משקל וליפול לאחד מצדדיו (אל תשכחו לשלוח רגל תומכת לפני שהאופנוע ייפול...). היציבות כמובן, הרבה יותר גדולה כשהאופנוע בתנועה – ולא ניכנס כאן להסבר הפיזיקאלי, נשאיר אותו לדיון אחר. בתחילת הנסיעה, הרמה מידית של הרגלים על הרגליות/מדרס, תשפר את החיבור של הרוכב לדו-גלגלי ואת יכולת השליטה של הרוכב, תאפשר לו לשחרר את הידיים ולא להחזיק בכידון בכוח ובכך תשפר את היציבות הכיוונית כמו גם שיווי המשקל והיציבות.
על ידי הרמה של הרגליים לרגליות או המדרס בקטנועים, נמנע את הסיכוי שנחטוף מכה מאבן, 'עין חתול', מדרכה וכו'. גם כשאתם מתנהלים בקצב איטי בפקקים, מומלץ להקפיד לשמור שהרגליים יהיו על הרגליות – מהסיבות שמנינו כאן.
עומדים לעצור? רק בחצי מטר האחרון, חצי שנייה לפני העצירה, שלחו רגל שמאל שתתמוך (באופנועים ימין נשארת מעל הבלם האחורי).