מוקד מכירות מטרו 9930*

מזרח אסיה באופנוע: ימאהה באנימציה

הנוכחות החזקה של היצרנים היפניים בשוק הרכב הדו-גלגלי היא עניין ידוע, אבל מה שאולי פחות ידוע הוא העובדה שביפן האופנועים הם לא רק תעשייה אלא חלק מהתרבות....

הנוכחות החזקה של היצרנים היפניים בשוק הרכב הדו-גלגלי היא עניין ידוע, אבל מה שאולי פחות ידוע הוא העובדה שביפן האופנועים הם לא רק תעשייה אלא חלק מהתרבות. האופנועים הראשונים הגיעו ליפן בסוף המאה ה-19, לאחר הפתיחה המחודשת לעולם ובמסגרת תהליך המודרניזציה. הם הפכו ללהיט לאורך תקופה ארוכה בה תשתית הכבישים עדיין לא היתה מספיק מפותחת.
מירוץ האופנועים הראשון ביפן נערך כבר ב-1901. במחצית הראשונה של המאה ה-20, אופנועים הפכו לפריט אופנתי בקרב הידוענים של יפן, ובראשם הנסיך הצעיר (והקיסר לעתיד) הירוהיטו. תעשיית האופנועים המקומית החלה לפרוח גם היא. גם כיום, רכיבה על אופנוע נפוצה בקרב חלקים רחבים מהאוכלוסייה ביפן ועדיין מסמלת סגנון.
אחד הדברים שמעידים על הנוכחות של האופנועים בתרבות היפנית הוא האופן שבו הם מוצגים בתעשיית הבידור של המדינה, ובמיוחד בתעשיות המנגה (קומיקס) ובאנימה (אנימציה) המשגשגות של יפן.
אולי הדוגמה הבולטת ביותר היא סרט האנימציה "אקירה" משנת 1988, שהתבסס על סדרת קומיקס מצליחה. הסרט, שעסק בחבורה של אופנוענים בטוקיו של העתיד, הפך לאחת היצירות המזוהות ביותר עם האנימציה היפנית. קטעי פעלולי האופנוע הרבים בסרט הפכו אותו גם לסרט פולחן בקרב אופנוענים.


http://www.youtube.com/watch?v=NCmVrn2gnRs


עכשיו מגיע החיבור הבלתי-נמנע בין תעשיית האופנועים לתעשיית האנימציה של יפן. חברת ימאהה החליטה לשווק את דגמי ה-MT07 ו-MT09, תוך הדגשה של הכוח הרב הזמין לנהג והביצועים המרשימים על הכביש, על ידי סדרת אנימציה בשם Master of Torque.
כמו "אקירה", ואולי בהשראת אותו סרט, גם הסדרה מתרחשת בעתיד בו יפן מתכוננת לאולימפיאדה בטוקיו. גיבור הסדרה, דן אמו, מנהל בימים שגרה אפרורית של עובד זוטר באחת החברות הגדולות של טוקיו ובלילות הוא יוצא לחרוש את הכבישים של יפן בנסיעות ארוכות. באחד מאותם לילות הוא מסתבך עם כנופיית אופנוענים מסתורית, שקשורה למזימה של תאגיד גדול.


הסדרה מהווה פרסומת לעצם הרכיבה על אופנוע ברחבי יפן, לא פחות משהיא מהווה פרסומת למותגי האופנועים של החברה; כבר בפרק הראשון, המעוצב ומונפש בסטנדרטים הגבוהים שקבעה תעשיית האנימציה של יפן, אפשר להתרשם מהאהבה של יוצרי הסדרה לכבישים האיכותיים ולנופים המרהיבים שממתינים לכל רוכב אופנוע.
את האהבה הזאת החליטו לשווק בימאהה גם לקהל המקומי וגם לקהל הבינלאומי. הפרק הראשון (שלושה פרקים נוספים צפויים בהמשך השנה) עלה לרשת בליווי כתוביות באנגלית באתר מיוחד. מלבד הפרקים עצמם האתר מכיל גם מידע רב על המקומות האמיתיים בהם הסדרה מתרחשת, ובעתיד יכיל גם מידע על האופנועים אותם היא מקדמת.
המפגש בין תעשיית האופנועים לתעשיית האנימציה של יפן, אשר שתיהן מייצגות את מה שהפך את התרבות היפנית לאופנתית ופופולארית ברחבי העולם, נראה כל-כך טבעי...
לצפייה בפרק הראשון:


http://www.youtube.com/watch?v=RHDzGdwPSG0


אתר הסדרה:


http://global.yamaha-motor.com/showroom/mt/