כל כלי רכב שעולה על הכביש מחויב בביטוח חובה, כך גם רכב דו-גלגלי.
נהיגה ללא ביטוח חובה הינה עבירה חמורה על החוק.
ביטוח חובה לאופנוע וביטוח חובה לקטנוע מבטיחים כיסוי לנזקי גוף של הרוכב, המורכב והולכי הרגל אם חס וחלילה נפגעו.
כלל ביטוחי החובה בכל החברות כוללים את אותו הכיסוי בדיוק!
היקף הכיסוי, אופיו ומהותו נקבעים ע"י הממשלה במסגרת החוק.
אודי דגן סוכנות לביטוח בע"מ הינה סוכנות ביטוח העוסקת בכל תחומי הביטוח ומובילה בארץ בתחום ביטוחי דו-גלגלי עד לרמת הובלת שוק.
הסוכנות הוקמה בשנת 1995 ובמשך כל שנות קיומה היא פועלת תוך ייצוג אמין, צמוד ומקצועי של מבוטחיה אל מול חברות הביטוח.
הסוכנות מונה כיום כ-50 עובדים מקצועיים ואמינים. ככלל, הסוכנות שמה לה בראש מעיניה לתת ללקוחותיה שירות אמין, מהיר ומקצועי במחירים אטרקטיביים תוך מתן מענה לכל צורך ביטוחי וצמצום ה"אותיות הקטנות" והבירוקרטיה למינימום האפשרי.
הסיפור של מטרו דגן סוכנות לביטוח מתחיל לפני כמעט 20 שנה, כאשר נוצרו התנאים להקמת סוכנות חדשה שממקמת את טובת הלקוח במרכז, סוכנות ששמה סוף לקשיים הבירוקרטיים, לאותיות הקטנות ולשטחים האפורים שעומדים בפני הלקוחות. מטרו דגן הוקמה במטרה לייצר סטנדרט חדש ברמת השירות, סוכנות ביטוח שמקשיבה לצרכים של הלקוחות ומעניקה להם את הביטוח הטוב ביותר עבורם בהתאמה אישית ובמחיר המשתלם בשוק.
מטרו דגן סוכנות לביטוח מציעה את שירותי הביטוח לאופנוע הטובים ביותר והיא למעשה הסוכנות המובילה בישראל בתחום הדו-גלגלי.
אנו מאמינים בשירות אישי, צמוד ומקצועי, אך אנחנו מאמינים גם שצריך להישאר עם האצבע על הדופק ולתת מענה לצרכים המשתנים של המאה ה-21. לכן העמדנו לרשות לקוחותינו מנגנון דיגיטלי חדשני של שירות עצמי המעניק מגוון רחב של פעולות ללא המתנה.
אנחנו מזמינים אתכם להצטרף לעשרות אלפי הלקוחות המרוצים שלנו וליהנות משירות מקצועי ומתקדם, מכיסויים נרחבים ומהמחירים הטובים ביותר לביטוח קטנוע וביטוח לאופנוע.
הסוכנות מייצגת חברות ביטוח מהמובילות בארץ כגון: איילון, פניקס, מגדל, כלל, ה"פול", שלמה ביטוח ועוד.
בתחומי הפנסיה ובניהול הסדרים, הסוכנות עובדת מול כל חברות הביטוח והגופים הפיננסיים בארץ.
תיק הלקוחות לשנת 2018 מונה למעלה מ-35,000 לקוחות פרט. כמו כן, תיק הלקוחות משלב לקוחות פרטיים ועסקיים, חברות ותאגידים.
הסוכנות נמצאת מרגע היווסדה בצמיחה ריאלית של 15% בשנה, ומקפידה על עמידה ביעדים לאורך כל שנות קיומה.
ביטוח אופנוע שמשרת אתכם באופן הטוב ביותר הוא ביטוח שהורכב בקפידה על כל אחד ממרכיביו, החל מביטוח החובה דרך ביטוח רכוש מקיף/צד ג', וכן התאמת תוספות כמו שירותי גרירה וביטוחים משלימים. זו הסיבה שאת ביטוח האופנוע כדאי לעשות אצל המומחים בתחום.
ביטוח חובה לאופנוע וביטוח חובה לקטנוע מכסים את נזקי הגוף של הרוכב, המורכב וחס וחלילה הולך הרגל שנפצע ע"י הנהג.
החוק מחייב כל רוכב/ת להיות מבוטח בביטוח החובה, ועל כן חל איסור מוחלט על שימוש בכלי רכב שאין בחזקתו תעודה המאשרת תוקפו של הביטוח הרלוונטי: ביטוח לאופנוע או ביטוח לקטנוע.
ביטוח חובה – אתם חייבים זאת לא רק לחוק אלא גם לשמירה על ביטחונכם
יכול להיות שאתם נהגים מצטיינים, אך תאונות דרכים מתרחשות בכל רגע ורגע, ובכל שנה אלפי בני אדם בישראל נפגעים בתאונות דרכים, גם אתם, נהגים טובים ככל שתהיו, לא חסינים מפני תאונות.
על פי חוק, כל נהג או נהגת מחויבים בביטוח חובה, ולקטנוע ולאופנוע אין להשתמש ברכב ללא תעודה המאשרת כי קיים ביטוח חובה בתוקף. בעוד שביטוח הבריאות הממלכתי המספק לכם שירותי בריאות באמצעות קופות החולים אינו מכסה תאונות דרכים, ביטוח החובה לרכב דווקא כן עושה זאת, והוא מכסה נזקי גוף של הנהג, נוסעיו והולכי רגל שנפגעו בתאונה. ומכאן שאם אתם נוסעים ברכב ללא ביטוח חובה, מעבר לכך שאתם מבצעים עבירה פלילית, אתם מסכנים את עצמכם ואת הסובבים אתכם.
הפרמטרים שקובעים את מחיר ביטוח החובה הינם סוג השימוש בכלי הרכב, גיל הנהג, ותק נהיגה על סוג הרכב, שלילות רישיון, תביעות גוף, סמ"ק כלי הרכב ומערכות בטיחות.
ביטוח חובה מכסה אותנו בשלושה פרמטרים עיקריים:
- אובדן הכנסה – מכסה על אובדן ימי עבודה בפועל ואובדן כושר עבודה עתידי עקב תאונה (זה הסעיף הגדול והעיקרי בפוליסה)
- הוצאות רפואיות – מכיל את כלל ההוצאות הרפואיות אשר זכאי להן הנפגע שנגרמו עקב התאונה וכולל הוצאות עבור טיפול ושיקום
- סעיף כאב וסבל – סעיף הפיצויים בפוליסה.
החל משנת 2009 נפתחה האופציה להוזיל את ביטוח החובה – ביטוח חובה עם השתתפות עצמית.
ניתן לקבל הנחה של 30% בעלות ביטוח החובה תמורת ויתור על 25,000 ₪ ראשונים מסעיף כאב וסבל וויתור פיצוי על 7 ימי השתכרות ראשונים. חשוב לציין שאין הפסד כלכלי בביטוח חובה עם השתתפות עצמית.
יש מקרים שונים בהם ביטוח החובה אינו אחראי על פיצויים וכיסוים שונים, למשל: אם רכבכם לא היה מבוטח בפוליסת ביטוח החובה, אם התאונה נגרמה בזדון ובכוונת תחילה, אם הנהג ברכב נהג ללא רישיון נהיגה בתוקף או ללא רישיון לרכב ואם הרכב שימש לצורך פשיעה או אם נעשה שימוש ברכב גנוב. כמו כן, במקרי תאונות 'פגע וברח' מי שמעניקה את הפיצויים לנפגעים היא קרן ממשלתית שממלאת את מקומה של חברת הביטוח.
מחירי ביטוח חובה לאופנוע וביטוח חובה לקטנוע מחושבים עפ"י הפרמטרים הבאים: סמ"ק האופנוע, גילו של הנהג, וותק נהיגה על רכב דו-גלגלי, תביעות ושלילות באם קיימות בשלוש השנים האחרונות.
בשנת 2009 נוספה אופציית ביטוח נוספת לאופנועים: ביטוח חובה עם השתתפות עצמית.
ביטוח חובה עם השתתפות עצמית- ביטוח רכב חובה כולל 3 מרכיבי פיצויים עיקריים:
1.פיצוי עקב אבדן כושר עבודה – מהווה את רובו של הכיסוי וכולל פיצוי בשל אבדן ימי
עובדה בפועל, ואבדן כושר עבודה עתידי.
2.פיצוי עקב הוצאות רפואיות – מכיל את כלל ההוצאות הרפואיות אשר זכאי להן הנפגע
בתאונת הדרכים, כולל הוצאות עבור טיפול ושיקום.
3.פיצוי בגין "כאב וסבל" – סעיף זה הינו סעיף הפיצויים בפוליסה.
בפוליסת ביטוח חובה עם ה"ע מנקים לרוכב מסכום הפיצויים בסעיף כאב וסבל את
סכום ההשתתפות העצמית (12,500 או 25,000 ) ובנוסף פיצוי עבור שבעה ימי
עבודה ראשונים.
ראוי לציין: אין כל הפסד כלכלי בביטוח חובה עם השתתפות.